JAK UČIT JEDNODUCHOU MATEMATIKU

 

Zatímco děti předškolního věku se mohou naučit recitovat odpovědi na jednoduché aritmetické problémy, je v této fázi mnohem důležitější pomoci dětem pochopit pravidla, která jsou základem pro řešení těchto problémů. V knize The Intentional Teacher, Ann Epstein nabízí příklady, jak mohou učitelé zavádět strategie pro zvýšení raného dětského chápání a používání aritmetiky:

Pomozte dětem řešit aritmetické problémy pomocí používání skutečných objektů.

Například, pokud dítě staví věž ze tří kostek, počítejte je společně s dítětem a ptejte se, kolik kostek by věž měla, pokud přidá další dvě, aby věž byla vyšší. Nahlas se ptejte, kolik kostek by zůstalo v případě, že dítě ji vytvoří o tři kostky menší. Dítě může přičíst nebo odečíst skutečné kostky a díky tomu vypočítat výsledek.

Stimulujte děti pomocí stimulů, které vycházejí z jejich zájmů. Například, pokud dítě nakreslí obrázek psa, uvažujte nahlas, zda by dítě mohlo nakreslit psa, který by byl "dvakrát tak velký" nebo "o polovinu menší."

Povzbuďte děti, aby uvažovaly o daném aritmetické řešení, spíše než jim říkat, jestli odpověděli správně nebo špatně. Když děti nedokážou problém vyřešit (když ještě nejsou frustrovány), nebo dají chybnou odpověd, odolejte pokušení odpovědět za ně nebo je opravit. Místo toho dávejte připomínky nebo klaďte otázky, které je podněcují, aby přehodnotily svá řešení.

Chcete nás podpořit?

Budeme rádi, když přispějete na naši činnost:

2000388454/2010 

Darovací smlouva ke stažení zde