PROČ POTLAČOVAT SMÍCH?
Ve svém článku "Smích a humor - nejen dětinskosti" prezentovaném na workshopu na téma humor Počátky profesionálního rozvoje, John Morreall učinil toto pozorování:
"Humor je nedílnou součástí hry malých dětí, stejně jako lidské hry obecně. Když se děti cítí bezpečně a šťastně s ostatními dětmi nebo s dospělými, smích je pro ně tím nejpřirozenějším. Podle jednoho údaje, který po léta koloval ve vzdělávacích kruzích, předškoláci se smějí 200-300 krát denně, zatímco dospělí pouze 15-20 krát denně. Nikdy jsem nenašel spolehlivý zdroj pro tyto čísla, ale vím, že školy - od mateřských po vysoké - systematicky potlačují smích. Dítě s hudebními schopnostmi pošlete ve škole do sboru a dítě s uměleckou dovedností může jít do výtvarného kroužku, ale dítě s dobrým smyslem pro humor je posláno do ředitelny."
"Jedna věc, kterou školy spolu s humorem a smíchem potlačí, je emocionální rozsah. Většina malých dětí má alespoň tucet tváří, ale mnoho dospělých kulhá životem se dvěma nebo třemi tvářemi. Nebo ještě hůře, jen s jednou všestrannou "Professional Cool Face". Vědět, kdy a jak se zapojit do humoru, je součástí emoční inteligence."